Natura jest najważniejsza
Zamówienie z obowiązkiem zapłaty
3 produkty
Gdzie jesteś: Strona główna » Poradnik » Odporność i Wzmocnienie

Wzmocnienie i Odporność

 

16 marzec 2017

Układ odpornościowy człowieka podlega ciągłym zmianom. Prawdziwym testem dla niego są przełomy jesień-zima oraz wiosna-zima. Wtedy to mamy do czynienia z większą ilością drobnoustrojów, które atakują nasz organizm. Zasadniczy wpływ na funkcjonowanie naszego układu odpornościowego ma dieta. Powinna ona zawierać odpowiednią ilość owoców i warzyw, kwasy tłuszczowe wielonienasycone, odpowiednią ilość białka, produkty probiotyczne tj. produkty mleczne, kiszonki. Na układ odpornościowy ma także wpływ aktywność fizyczna, zwłaszcza na świeżym powietrzu. Poza tym ważne jest radzenie sobie ze stresem, relaks oraz sen. Jest rzeczą wiadomą, że wydzielane w sytuacjach stresowych hormony jak kortyzol, hamują nasz układ odpornościowy. Ponadto warto ograniczyć używki. Na szczęście w celu poprawy funkcjonowania układu odpornościowego mamy do dyspozycji środki pochodzenia naturalnego. Wiele surowców roślinnych zawiera witaminy i minerały, które korzystnie wpływają na naszą odporność. Należą do nich owoc dzikiej róży, owoc rokitnika, owoc aceroli (zawierający wyjątkowo dużo witaminy C) oraz  spirulina.   Surowcem roślinnym bezpośrednio wpływającym na układ odpornościowy jest korzeń  jeżówki. W przypadku tego surowca  warto pamiętać o właściwym czasie stosowania tj. 14 dni oraz o przeciwwskazaniach jak choroby autoimmunologiczne. Poza tym mamy surowce, które bezpośrednio eliminują drobnoustroje i w ten sposób chronią nasz organizm. Należą do nich: czosnek z charakterystycznymi związkami siarki, liść czystka zawierający polifenole, propolis, pestki grejpfruta, ziele tymianku, liść babki lancetowatej, porost islandzki i posiadający duży potencjał przeciwwirusowy owoc bzu czarnego.               

 

Wpływ na układ odpornościowy mają też tzw. adaptogeny. Jest to grupa surowców roślinnych, które zwiększają odporność organizmu na różnego rodzaju czynniki stresowe. Ich działanie jest wielokierunkowe, co w konsekwencji prowadzi do wzmocnienia organizmu. Do tej grupy surowców możemy zaliczyć: korzeń żeń-szenia, owoc cytryńca. Krótkotrwałe wzmocnienie organizmu powodują surowce kofeinowe jak herbata, kawa, yerba mate oraz guarana.     

Odporność organizmu wspomagają herbatki funkcjonalne: Herbatka fix Odporność z Acerolą oraz Herbatka fix Odporność z Czystkiem.

 

Odporność i Wzmocnienie

17 stycznia 2014

Nasz układ odpornościowy  poddawany jest ciągłym próbom, głównie w okresie jesień-zima-wiosna, gdy jesteśmy szczególnie narażeni na osłabienie organizmu.

Właściwa  dieta bogata w niezbędne  mikro – i makroelementy czyli spożywanie przede wszystkim warzyw i owoców  bogatych w tzw. antyoksydanty , spożywanie jogurtów naturalnych z żywymi kulturami bakterii , rezygnacja z używek typu kawa , alkohol, papierosy  i bardzo zalecany   codzienny ruch to duże wsparcie dla układu odpornościowego.

Czytaj więcej

Pokaż wszystkie